kapitell 4 - im afraid of love

jag sveptes in i en mysig kram och helt plötsligt kände jag hans läppar mot mina läppar.

jag drog bak huvudet och tänkte på den tjejen i skolan..

- förlåt.. sa Austin
- säg inte det..det är bara det att....
_________________________________________

- att?? frågade han
- du har ju flickvän.. sa jag och tittade ner i golvet
- nä det har jag inte sa han snabbt
- men det var en blond tjej i skolan idag som sa åt mig att hålla mig borta från dig
- .... det är bara Alice.. hon är sån
- jaha okej.. men vi har ju bara känt varann i nästan  en dag.
- lungt Emilia.. vi kan vara vänner?
- ja vänner låter jättebra svarade jag och kramade om honom.

Austins perspektiv:

fan... tänkte jag för mig själv.. varför var Alice tvungen att göra såhär igen?!?.. varje gång jag faller för någon eller bara ens är vän med någon så attackerar hon..
jag sa till Emilia att vi kunde vara vänner och det tyckte hon med.. men.. jag vet att det låter dumt... men jag skulle vilja vara mer än vänner...

vi gick ner till de andra och vo snackade i flera timmar kändes det som.

- fan... jag tror att jag måste gå hem.. sa Alex helt plötsligt..
jag kolade på klockan och såg att den var kvart i elva.
- ja jag hänger på sa jag medans jag gick mot dörren med Alex.
dom andra tre hängde snabbt efter för att säga hejdå.
Emilia kom och kramade mig sist och då viskade hon i mitt öra: hejdå Mahone..

väl hemma så gick jag till köket för att äta något sen gick jag och la mig.
jag somnade med Emilia i tankarna.. nej.. jag för inte tänka på henne.. vi är bara vänner.


Emilias perspektiv:

- sååå?!? frågade både Elisabeth och Alex drygt när dörren stängts.
- vadå?!? frågade jag
- vad gjorde ni däruppe? frågade Alex
- vi snacka.. och förresten så ska inte du bry dig om det sa jag och log..
- men... Emilia snälla berätta sa Elisabeth och alex gjorde hundvalpsögon..
- nej.. min buisness är inte er sa jag sen gick jag upp till mitt rum och la mig..

innan jag somnade tänkte jag på Austin..
jag ville inte bara vara vänner.. men det var han som föreslog det så han gillar nog inte mig.. dessutom.. så varför skulle han vilja ha mig?!?! en ful svensk tjej? när han kan få vem han vill? nä det är omöjligt.

jag vaknade med ett leende på läpparna.. det var fredag nu och vvi var lediga :) jag satte mig upp i sängen och såg att jag hade tre missade samtal och fem sms. två samtal från Jenna och ett från Nicolé. sen var fyra sms från Jenna och ett från Conrad.

jag öppnade först det sms:et från Conrad.. där stod bara att dom kom hem på tisdag och bla bla bla...

jag öppnade det första från Jenna där stod: Emilia... vi måste snacka.. det är viktigt
och sen stod det ungefär samma på resten från henne.

jag ringde upp henne och hon svarade med orolig röst.
- Emilia? är det du?
- ja? jenna vad har hänt? frågade jag
- för mycket svarade hon och jag hörde hur hon började gråta.
- gumman? vad har hänt.? berätta snälla
- får jag komma?
- jag bor 6 timmar ifrån med flyg men visst.
- tack :) jag tar nästa flyg härifrån.
- älskar dig hejdå
- hejdå

jag gick upp ur sängen och rätt in i duschen.
jag stannade i kanske en timme och bara njöt och kom på mig själv med att skrika som en hel tjejliga när vattnet helt plötsligt blev kallt.

jag gick ut ur duschen och in i min garderob. jag tog på mig ett par jeans shorts, en rosa blus och ett armband. sen gick jag till min säng och tog min mobil.. Jenna hade skickat och hon skulle vara på flyget om en timme.. och det skrev hon för en timme sen så hon borde vara på flyget nu.

jag gick till mitt sminkbord och kletade på lite rouge och vattenfast mascara bara för att det var så varmt ute att jag kanske skulle bada.

jag tog upp min mobil och skrev in nicolés nummer.
hon svarade efter tre toner.

- hej gumman :) har det hänt något?
- asså.. min kompis från sverige är på väg hit. är det okej om hon bor här tills hon ska hem igen? frågade jag
- jadå men vet du var hon ska sova?
- hon kan dela säng med mig.
- okej det blir jättebra gumman men jag ska på ett möte nu så..
- okej hejdå
- hejdå

jag gick ner och såg att jag var den enda som var vaken. klockan var ju ändå bara nio.....

_____________________________________________________________________________

jag är jätteledsen för att det har tagit så låång tid.. har bara varit klödd med skolan läxor och ja familj och sånt.

men jag ska försöka att lägga upp kapitell mer nu :)

men då får ni lova att komentera... jag har inte heller börjat på andra novellen så jag fortsätter med denna på heltid :)

men ja komentera så kommer där kanske en ny imorgon och sprid gärna bloggen oxå :) - Xx AJ


ps. min "egen" blogg så att säga är http://www.jagebaramennska.blogg.se om ni vill veta vem jag e och sånt ;) älskar er<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0