kapitell 2 - im afraid of love

- coolt att jag kan kalla dig för mig syrra sen i skolan. alla kommer att bli så avundsjuka :)
. varför då? undrade jag
- för att du ser ut som du gör. du är ju jätte vacker.
- aawww tack så mycket sa jag.

jag kände att ögonen slocknade och rätt som det var så sov jag.

________________________________________________________________

Twitter / HomeMaeno - maeno.blogg.no
jag satte mig upp i sängen och stäckte på mig och gäspade.

jag vände mig om och kollade klockan. den var nio på morgonen.

jag gick upp ur sängen och och in i min garderob som var full av kläder. jag blev riktigt chockad.

jag tog ett brunt linne och en grå magtröja, ett par ljusblåa ihåliga jeans och en keps.
jag kastade kepsen på sängen och började borsta mitt hår. det var naturligt rakt så jag behövde inte platta det.

jag sprayade lite av paris Hiltons parfym och tog på mig lite mascara sen tog jag på mig kepsen, tog ett par vita converse och gick ner.

jag satte conversen vid dörren för jag skulle till skolan. skolan började inte förren vid tolv så jag hade några timmar på mig.

jag satte kepsen på huvudet och gick till köket där till min förvåning alla redan satt och åt.

- förlåt, vi ville inte väcka dig sa Nicolé, godmorgon förresten
- godmorgon svarade jag
- känner du dig som hemma? frågade Conrad
- ja det tycker jag sa jag samtidigt som jag satte mig ner.
- är det några regler jag borde känna till? frågade jag snabbt därefter
- vi har inte så många regler här.. bara att du måste vara hemma halv nio på skolkvällar sen på helger för du komma hem när du vill. men helst inte stupfull.
- haha ta det lungt, jag känner ingen här och jag dricker inte. jag är knappt 15 så ja sa jag och tog en macka.
- ja juste. du fyller år om en vecka sa Nicolé glatt, vad önskar du dig då?
- ingenting, jag har redan fått för mycket på knappt en dag.
- men jo, vi vill sa Conrad
- men det känns konstigt och bara säga allt jag vill ha till er som jag inte känner.
- vi är din familj nu sa Alex helt plötsligt.
- haha men jag vet inte..
- joo säg nu. vill du ha Justin Bieber konsertbiljetter? frågade Conrad.
- näe jag gillar inte han så mycket så att jag vill se han live.
- men vad vill du ha då?
- en dag på stranden sa jag och log glatt.
- haha men då fixar vi det sa Nicolé och log mot mig.

efter frukost gick jag upp och tog min mobil och en skolväska.

klockan var bara tio men det gjorde inget att vara förberädd.

- är du nervös hörde jag en lugn fnittrig röst komma från min dörr.
- lite svarade jag ochvände mig om, och precis som jag trodde så stod Elisabeth där och fnittrade.
- du har inget att vara nervös för gumman sa hon lugnande.
- vill du hänga med ut med mig Alex och två av hans vänner? snälla lämna mig inte med dom sa Elisabeth vädjande.
- jaja sa jag och skrattade. jag stoppade ner min mobil i byxfickan och gick med Elisabeth ner.

- kommer ni? frågade Alex oss medans vi höll på att ta på oss våra skor.
- jaja chilla grabben sa jag och fnittrade.
- aye.. jag är äldre än dig sa han kaxigt och alla skrattade

vi gick till en park fem minuter därifrån och det var riktigt fint.

där var massor med gungor och bänkar och en stoor fontän. allt var fantastiskt.

väl inne i parken såg jag några människor som gick mot oss.

-tja sa Alex till killarna
- tjena vem är detta du har med dig? frågade en av killarna
- det är min nya syster sa han och jag tittade ner på mina skor.
- vad kan du heta då? frågade samma kille igen.
precis när jag tänkte svara på hans fråga ringde min mobil.

jag gick en bit ifrån dom och svarade

*samtalet*

- snacka på.. sa jag
- Emilia var är du? frågade Jenna
FAN jag hade glömt att säga hejdå till min bästa vän :( jag förkänar inte något!
- jag är i Texas. förlåt att jag inte sa något men jag hann inte förlåt mig snälla. jag är en usel vän :(
- vadå som på semester?
- nä moster och pappa sparkade ut mig eller rättare sagt adopterade bort mig till en familj i Texas :(
-VA?!?!
- förlåt att jag inte sa hejdå.
- men varför sa du inget till mig?
- för att dom berättade för mig tre timmar innan flyget gick så jag hann inte överhuvudtaget :(
- men.. jag saknar ju dig. är du  i skolan förresten?
- jag saknar dig med älskling. nä min skola börjar inte förren vid 12.
- klockan är ett Emilia.. inte här.. här är den typ halv elva.
- seriöst vad coolt.  men du fyller ju år nästa vecka. vi har ju firat varandras födelsedagar tillsammans sen vi föddes ju.
- jag vet. men jag kan ju fråga om dom kan flyga hit dig till min födelsedag?
- men.. vi har ju inte lov nu. det är en månad kvar ju.
- men..... nä.. men jag kan ju ringa dig när jag snackat med mina fosterföräldrar
- gör det! men du..??
- vad?
- tänk positivt. Austin Mahone bor ju i Texas :)
- jag vet inte vem han är men jag måste vara social nu hejdå.
- hejdå älskar dig.
- älskar dig med sa jag sen la jag på

*samtalet avslutat*

jag gick tillbaka till dom andra som kollade konstigt på mig.
- förlåt. det var min kompis.
- okej . men vad var det du hette frågade den andra killen.
- jag heter Emilia sa jag. vad heter ni
- jag hetet Alex sa den killen som frågade mig innan mobilen ringde.
- och jag heter Austin.
- som i Mahone? frågade jag helt ointreserad
- haha ja faktiskt.
- okej sa jag sen bestämde vi att vi skulle käka något innan skolan.

__________________________________-

långtråkigt kanske men hinner inte mer nu :/ Austin kom in i novellen iallafall

2 komentarer för nästa snälla =)


Kommentarer
Elin

Wohoo! Mer??? JA, TACK! ;D

2012-04-12 @ 02:17:15
Anonym

Du är jätte duktig! Läste båda delarna nu och dom är jätta bra!

2012-04-12 @ 13:01:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0