kapitell 3 - im afraid of love

- och jag heter Austin.
- som i Mahone? frågade jag helt ointreserad
- haha ja faktiskt.
- okej sa jag sen bestämde vi att vi skulle käka något innan skolan.
____________________________________________________--

Live,love,laughpaper dreams by ~InSilenceForever


vi gick till ett café och hittade ett bord lite längre in.
vi gick och satte oss medans Elisabeth gick och beställde det hon tyckte att vi skulle ha. hmm snällt att lämna mig med tre killar...

det vibrerade i fickan och jag tog upp den direkt. det var ifrån Jenna.
*du tjejen? gissa vem som kommer till Texas hela sommaren?*
jag svarade snabbt *du??<3* sen la jag mobilen på bordet och återgick till vad jag gjorde.

-asså förlåt om detta låter dumt men.. känner du min kompis? hon heter Jenna Karlsson? frågade jag med tanke på att hon sa just det att Austin Mahobe, mahone eller ja vad han nu hette oxå bodde här och att denna killen oxå hette det.
- nej det tror jag inte svarade Austin eftersom jag kollade på honom.
- nähä okej..
- varför då då?
-nä bara det att hon visste nån Austin Mahone som bor här sa jag och drog ut på Mahone.
- jaha men hon kanske har lyssnat på min musik.
- är du typ känd eller något? frågade jag
- ja typ sa han och log.
- okej då fattar jag sa jag och log tillbaka.

precis efter så kom Elisabeth med det hon beställde.
jag tog en muffin som såg jättegod ut och en rosa vitamin vatten då Alex som tydligen hette något med C började protestera om att han ville ha den rosa och det slutade med att vi alla skrattade.



jag tog upp mobilen för att se om Jenna skickat något men det hade hon inte.
kan inte denna tråkiga lektionen sluta snart eller så att jag kan få gå hem? tänkte jag och precis då ringde klockan.
jag packade ihop mina grejer sen sen gick jag ut så fort jag kunde och letade efter Alex och killarna eftersom Alex hade hemnycklarna och han skulle tydligen  va med dom hemma hos oss..

- ursäkta? är du Emilia? frågade en blondin spydigt.
- ja? vem är du? frågade jag osäkert
- behöver inte du bry dig om men du ska ha klart för dig att om du är med min kille igen så slutar det inte bra för dig.
- vänta lite nu?!? vem är din kille?
- ja Austin såklart sa hon som att det var uppenbart sen slängde hon med håret och gick iväg.
-okej?!? frågade jag mig själv sen återgick jag till att leta upp Alex.

efter tio minuter gav jag upp.. jag hade letat i hela skolan och hittade inte dom.
jag gick ut till skolgården och där stod dom.

jag gick emot dom och låtsades vara sur men det höll inte länge innan jag brast ut i skratt.
dom bara kollade på mig som att jag var skum.

vi började gå hemåt och flera gånger hade killarna hållt på med mig.

när vi väl var hemma var vi ensamma, så jag gick upp på mitt rum och satte igång nrj på HÖG volym.

jag gick in i min garderob och tog på mig ett svart linne och ett par gråa mjukisbyxor och satte upp mitt hår i en hästsvans.

när jag kom ut därifrån började en låt som var ganska så bra spelas som jag aldrig hade hört förut.

- jaså.. så du lyssnar på han sa Austin från dörröppningen
- nä detär första gången sa jag och log.
-jaha.. jag tycker att han är ganska dålig faktiskt.
- jaså? varför det frågade jag sen slutade låten och dom sa att den hette 11.11 med Austin Mahone och rätt som det var så låg Austin i min säng och skrattade ihjäl sig. jag sänkte volymen och bitchblickade honom.

- aaww kom igen, det var ju bara ett skämt ju
- jag kommer inte prata med dig igen sa jag och fnös.
- är du seriös ? frågade han och jag bara började skratta.
rätt som det var låg vi båda där i sängen och bara snackade om allt mellan himmel och jord, det var fantastiskt hur bra jag kunde prata med honom, det var precis som att vi hade känt varandra hela våra liv.

jag satte mig på sängkanten och tittade framåt. jag insåg just hur mycket jag saknade Evan och Johanna. jag kände en tår rinna ner från min kind.

- vad är det? frågade Austin som satte sig bredvid mig.
- inget sa jag och torkade bort tåren snabbt igen.
- jag kan ju se att det är något sa han
- det är bara det att... jag saknar mina syskon.

jag sveptes in i en mysig kram och helt plötsligt kände jag hans läppar mot mina läppar.

jag drog bak huvudet och tänkte på den tjejen i skolan..

- förlåt.. sa Austin
- säg inte det..det är bara det att....

______________________________________________________________

jag vet att det blev kort, sent och inte så bra men det är allt jag kan komma med idag tyvärr. jag blev sjuk och har kämpat med kapitellet idag.. förlåt!!!

men jag ser att jag har haft 22 besökare i förregår, igår och 10 idag så snälla komentera :D jag blir så glad och får inspiration.

kommer mer imorgon - Xx AJ


btw. komentera om ni vill veta hur Emilia ser ut så ska jag förklara i ett inlägg =D lite jobbigt ju när man inte vet hur huvudrollen ser ut D= men ja komentera på nu<333


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0